Griekenland 2019

15 sept

We worden rond 12:30 opgehaald door Yvanka en op naar Eindhoven airport.
Het is een drukte van belang zo rond 13:00, dikke file bij de kiss and ride.
Binnen gaat het sneller, omdat we al hebben ingecheckt is het alleen bagage dropoff.
Na het boarden roept de gezagvoerder om dat de motoren met de hand gestart moeten worden ivm met een defect aan de hulpmotor, dat klinkt niet goed.
Maar het gaat goed en na een rustige vlucht landen we tegen 19:00 op Athene airport.
Het is een hele wandeling door een lange tunnel naar de ontvangsthal.
De koffers zijn er vrij snel, dan kunnen we richting parkeerplaats.
De transfer is er nog niet, maar arriveert kort hierop.
Samen met een Belgisch echtpaar zitten we in de bus die ons met noodvaart naar Rafina brengt en ons afzet bij Avra hotel.
We checken in en krijgen een mooie kamer met balkon en uitzicht op de haven.
Even later wandelen we over de winderige boulevard richting taverne, maar eerst scoren we onze Ferry tickets bij het kantoor van seajets.
We vinden een goed bezet terras en eten daar heerlijk, m’n de sardines zijn top!
Na een ouzo op het balkon is het bedtijd, morgen vroeg op want de ferry vertrekt om 7:40.

16 sept.

Na een rumoerige nacht, veel wind en verkeer, gaat de wekker al heel vroeg.
Snel ontbijten en dan naar de haven, het is daar al een drukte van belang, we zijn niet de enigen.
Het blijkt een andere boot te zijn, met als gevolg dat we een uur later op Basis aankomen dan gepland.
Als ik bij toeval op de andere tickets kijk blijkt er nogal wat tijdsverschil te zijn, op dinsdag vertrekken we niet om 10:30, maar om 18:00.
Jammer dat Seajets ons niet even heeft geďnformeerd over de wijzigingen.
Omdat we een uur later aankomen op Naxos missen we de transfer naar ons hotel, dan maar lopen!
Gelukkig is het maar 500meter en we treffen weer een prima kamer in hotel Adriani.
Eerst maar even lunchen, een club sandwich met een glas witte wijn op de boulevard.
Aansluitend wandelen we naar het schiereiland met de tempel van Apollo, die overigens nooit is afgebouwd.
Later in de middag doen we de oude citadel, wat nu de oude kern is van Naxos stad.
Dit gedeelte is heel kleurrijk en sfeervol met z’n smalle straatjes.
Weer dineren in een straatje achter de boulevard, kalamaris en tsipoura, vergezeld van een griekse salade en witte wijn.

17 sept
We hebben vrijwel de hele dag op Naxos, dus we hoeven niet vroeg op.
Na weer een heerlijk, zeer uitgebreid ontbijt wandelen we omhoog richting een hooggelegen klooster, de zon brandt al behoorlijk.
Na een behoorlijke klim bereiken we het Chrisostomos Monastery.
We puffen eerst even uit, maar dan bellen we aan en gaat het kleine deurtje open.
Er is een hartelijke ontvangst door een in het zwart gekleed vrouwtje van ca 1meter 50 cm.
Ze laat trots de kapel van het klooster zien en vertelt van alles over de heiligen die zijn afgebeeld.
Op de terugweg doen we ook nog even de in de rots uitgehouwen kerkje Theogolaki.
Hierna wandelen we terug naar Naxos stad voor een frappé en de lunch.
We belanden bij een Italiaans restaurantje waar we weer een combi menu nemen, deze keer pizza Margherita met salade en tiramisu toe, veel te veel natuurlijk, maar wel lekker
Nog even flaneren en dan terug naar het hotel, de eigenaar brengt ons naar de ferry haven.
Op naar Thirasia, waar we tegen tien uur in de avond arriveren.
Mijnheer Pantelis staat ons al op te wachten op de kade met de lokale taxi en nu snel naar ons geweldige logeeradres, een grotwoning.

18 sept
Na een krakende nacht buiten ontbijt in the midlle of nowhere, fantastisch!
Hierna de wandelschoenen aan en op naar het klooster Moni Kimisi Theotokos.
Eerst omhoog naar Manolas, a hel of a job, een echte kuitenbijter, dan rechtsaf de volgende helling op.
Dan net buiten het dorp over een zandpad door naar het klooster.
We zien het liggen in de verte, maar het lijkt niet dichterbij te komen.
Dan toch na een stoffige tocht bereiken we het klooster alle gebouwen zijn gesloten maar het is verder wél toegankelijk.
Er is net een wandelgroep aangekomen die daar hun lunch nuttigen, we drinken wat en keren terug naar Manolas.
Daar aangekomen verkennen we het dorp en strijken neer op het terras van café restaurant different voor een griekse salade en een fantastisch uitzicht over de caldera.
Tegen het einde van de middag zijn we weer terug bij onze grotwoning.
Die avond willen we gaan eten in Riva, de ferry haven bij een aanbevolen taverne.
Na een wandeling van zo’n 3 kwartier zijn we daar, maar er is niemand te zien,we wachten ook zo’n 3 kwartier nog steeds niemand.
Er is hier verder niets dus besluiten een we terug te lopen naar Agrilia via de supermarkt waar we wat worstjes kopen en dan terug naar onze grotwoning daar maken we onze eigen maaltijd klaar en met de groenten van Pantelis maken we een smakelijke maaltijd, ouzo na en dan met 20 km in de benen naar bed.

19 sept

Vandaag rustig aan, wat luieren op ons terras en lezen.
Aan het eind van de morgen wandelen we richting supermarkt om spullen voor de Griekse salade te halen, voor de lunch. Half in de middag lopen we naar de kust door een soort van duinen dalen we af naar een soort van strand, een keien strand.
Het kost wat moeite om via de gladde stenen het water in te komen maar het lukt en het water is heerlijk, goede temperatuur!
Tegen acht uur komt de taxi die ons voor 5€ naar Riva brengt en ons afzet voor de taverne van Nikos die deze keer wel aanwezig is!
We eten salade, souvlaki en kebab, vergezeld van een lekkere witte wijn
Nikos brengt ons rond tien uur terug naar onze grotwoning.

20 sept

Vandaag wasdag, we beschikken hier over een wasmachine, dus draaien met die was.
Tegen elf uur lopen we richting supermarkt waarvan de eigenaar ook taxichauffeur is.
Op ons verzoek brengt hij ons naar Manolas.
Boven gekomen wandelen we naar café different, maar dat is nog gesloten.
Dan maar naar beneden, naar Ormos langs een steil ezelspad dalen we af en komen in het commerciële Ormos, waar de tavernes wachten op de boten uit Santorini.
Elke dag rond een uur komen er massa’s toeristen naar Thirasia met bootjes.
Het is nu nog rustig en we drinken koffie bij een café uit een plastic beker.
Dan terug naar boven waar we lunchen bij café different maar, Gravos en gegrilde kalamaris.
Aansluitend willen we naar de begraafplaats waar de vampier begraven is, maar we komen ergens anders uit, niet bij de begraafplaats.
Terug naar onze grotwoning en aan het einde van de dag nog even lekker in zee zwemmen, het is er wél woelig vandaag.
De dag eindigt met een griekse salade.

21 sept

De laatste hele dag op Thirasia en we nemen het ervan lekker uitgebreid ontbijten en lezen.
Aan het eind van de morgen wandelen we het zandpad in dat uitkomt bij de weg beneden.
Dit blijkt uit te komen bij een witte kerk, daar dan maar naar toe, de kerk blijkt te zijn gesloten, dus terug naar de supermarkt voor de lunch.
Aan het eind van de dag, zo rond zeven uur lopen we naar Riva,we vinden een kortere weg en zijn dus bijtijds bij het restaurant van Nikos, zelfs zo vroeg dat het nog drie kwartier duurt voordat Nikos zich laat zien.
Ook onze huisbaas meld zich, we buurten wat én laten ons adviseren over het lokale eten.
Op basis daarvan bestellen we flava, gele erwten met ui, kappertjes, olie, knoflook en citroen.
Daarnaast bestellen we ook de lokale meatbals, waar geen vlees aan te pas komt.
Als hoofdgerecht een lekker visje, gegrild vergezeld van een lekkere witte wijn.
We hebben het met Pantelis over de auto’s op Thirasia die zonder kenteken rijden.
Hiermee hoeven ze geen wegenbelasting te betalen en ontduiken ze de kosten daarvan.
Het blijkt dat de huisbaas ons deze avond trakteert, dat mag gerust van ons.
Nikos brengt ons weer terug naar onze grotwoning, nog een ouzo en dan slapen.

22 sept

Vroeg op vanmorgen want de ferry vertrekt om kwart over zeven en de taxi zal ons om kwart voor zeven oppikken voor aan de weg.
Geertje is om kwart voor vijf al wakker en dus het eerst op.
Natuurlijk staan wij op tijd bij de weg beneden, maar geen taxi te bekennen, bellen dan maar, de taxichauffeur neemt niet op, dan maar Pantelis bellen die neemt wel op en vertelt dat de taxi er aan komt.
Tegen zeven uur zijn we in Riva aan de haven, echter om kwart over zeven geen ferry te zien, die komt pas om acht uur.
Het kost moeite om aan te leggen vanwege de enorme wind, de oprijbrug wordt neer gelaten en we moeten als een speer naar binnen.
Op naar Naxos, de helft van de passagiers is zeeziek vanwege de hoge golven.
Na vier uur arriveren we op Naxos en gaan we van boord.
Er is ons een taxi belooft, echter dat lukt niet helemaal en er worden wat telefoontjes gepleegd voordat het goed komt.
Aangekomen bij Iliadavillas checken we in en krijgen een luxe villa met twee badkamers.
We zetten onze koffers binnen en gaan richting het strand waar we een club sandwich scoren.
Hierna even zwemspullen halen en op naar het strand, Geertje gaat zwemmen het en ik niet, het waait mij te hard.
Deze avond eten we beneden bij het strand, ik een zwaardvissouvlaki en Geertje lamskoteletten.

23 sept

Vanmorgen na een uitgebreid ontbijt gaan we richting dorp en scoren een quad voor vier dagen.
Met de quad gaan we vandaag op pad.
Het is even zoeken, maar we zijn on tour en na een paar kilometer drinken we koffie in Vivlos.
Prima capucinno hebben ze daar!
Hierna gaan we richting mount Zas, die we gaan beklimmen, althans deels.
We parkeren de quad bij een kleine fabriek en wandelen vanaf daar naar een bron, met drinkbaar water.
Vandaar door naar de grot van Zeus, een behoorlijke klauter partij soms met handen en voeten.
Maar het is de moeite waard, doen als je op Naxos bent.
Vanavond eten we bij taverne Perama, waar het zo druk is dat we even moeten zoeken naar een vrij tafeltje, maar het lukt.
De porties zijn hier echt heel groot, de gegrilde kalamaris beslaat heel m’n bord, maw veel te veel!

24 sept.

Na wederom een uitgebreid ontbijt rijden we via chora richting het noorden langs een mooie kust rou-te.
Het landschap is heel afwisselend en de zon schijnt lekker.
Via het uiterste noorden van Naxos buigen we weer af naar het zuiden en treffen daar de kouros van Apollonas, een onaf beeld van Dionysos, dat nog in de steengroeve ligt.
We zakken af naar het lager gelegen Apollonas een rustig plaatsje liggend aan een mooie baai.
Er zijn wat tavernes en we zoeken een rustig terras of, bestellen een salade met een witte wijn en een sapje.
Als we net zitten te eten komen er een aantal bussen aan met toeristen die daar worden gedropt voor de lunch
Weg wezen dus.
Als we net op weg zijn zien we dat de benzine meter een nogal laag niveau aangeeft dus op naar het dichtstbijzijnde benzinestation, dat blijkt gesloten, er is staking vandaag, ondertussen is de benzinemeter gaan knipperen en we moeten dus verder.
Na 20km vinden we er een die wel open is, net voor de tank leeg is.
Dan terug naar onze villa want er komt onweer aan.

25 sept.

Vandaag koersen we naar Apiranthos, dat is ongeveer een uur.
Het is een aardig dorp met smalle straatjes met veel trappen.
We proberen ze allemaal natuurlijk en aansluitend vinden we een heerlijk terras voor een frappé en een capucinno.
Dan pakken we route 1, die gaat naar het kerkje agios Theologos.
Natuurlijk lopen we eerst verkeerd, maar dan vinden we toch de juiste weg, een hele mooie route en een avontuurlijk pad.
Na zo’n 35 minuten zouden we er moeten zijn, maar er is geen agios te bekennen, ja heel in de verte zien we een kerkje.
Na een paar uur gaan we terug over hetzelfde pad.
Weer aangekomen in Apiranthos vinden we een leuk terras waar we een uitstekende clubsandwich eten.
Na de lunch gaan we richting Moutsouna over een smalle weg naar de oostkant van Naxos.
We volgen de kustweg tot aan Kanaki en vandaar terug naar Moutsouna, daar rijden we naar het haventje, dat ziet er goed uit, om te onthouden.
Aan deze kant van het eiland waait het behoorlijk hard en de aangegeven route terug blijkt een zandpad te zijn, niet doen dus!
Via dezelfde route als heen gaan we ook terug, via de smalle bergweg.
Dan gaat Geertje nog even lekker zwemmen bij Plaka en terug naar onze villa.
Vanavond weer eten bij taverne Perama, daar zitten Nederlanders aan het tafeltje naast ons, Kees en Annette, daar hebben we een gezellige buurt avond mee.

26 sept.

Het is vandaag wasdag en tijdens dat de was zich probeert schoon te maken wandelen we naar het dorp voor een nieuwe zonnebril, die van mij is gisteren gesneuveld.
We slagen, het wordt een groene, door naar de boulevard voor een frappé en een capucinno.
Even terug om de was op te hangen en dan op de quad langs de kust naar het zuiden.
Het is een mooie route, eerst naar Mikri Vigla, een verzameling huizen en mooie stranden.
Dan via Kastraki, waar we een mooie salade eten, door naar Aliko.
Op de nabij gelegen cape kouroupia is in het verleden ooit een plan geweest om een resort te openen.
Dit is tegen gehouden door de plaatselijke bewoners.
Het resultaat is een skelet van een gigantische hotel dat door een Gravity schilder is gedecoreerd en hier-mee een bezienswaardigheid is geworden.
Vlakbij is een mooi strand, daar gaan we heen om nog even van het zeewater van Naxos te genieten.
Vandaag is de laatste dag op Naxos, morgen de ferry naar Rafina.
Vanavond de mosselen proberen.
En die smaakten heerlijk, in witte wijn met knoflook.

27 sept

Vandaag is een reisdag.
Na het ontbijt haalt een taxi ons op om ons naar de haven van Naxos te brengen.
We reizen deze keer met Golden Star Ferries en dat is best aangenaam.
We komen redelijk op tijd aan in Rafina, waar iemand van auto Union ons opwacht met een prima BMW.
Na wat gestuntel kunnen we eindelijk richting Mani, we hebben aardig wat kilometers voor de boeg en het wordt hier vroeg donker.
Na Vathi wordt het echt nacht en natuurlijk slaan we op het laatst nog even een verkeerde weg in.
Het is al echt donker als we Porto Kagio bereiken.
We checken in bij Psamathous Guest House en krijgen kamer acht,echt een beetje bekrompen, maar ja, voor vier nachten, oké dan maar.
We eten bij Porto Kagio, een restaurant dat ook van de eigenaar van ons hotel is.
De bediening is niet al te best, een beetje sikkeneurig jongeman bedient ons, dat is geen succes.

28 sept

Bij het ontbijt, dat hier wordt uitgeserveerd vragen we of de torenkamer nog vrij is.
De moeder van de eigenaar gaat het navragen bij haar dochter en als we terug komen van een kleine wandeling kunnen we daarheen verhuizen, hier hebben we een bed dat vrijstaat.
We rijden naar Gerolimenas via Vathi, Gerolimenas is een toeristisch plaatsje met wat hotels en restau-rants, verder is er niet veel te zien en te beleven.
We vinden geen terras naar onze zin en rijden even door naar de supermarkt een paar kilometer verder-op.
Op de terugweg lunchen we op een terras in Vathi, bij een wat vreemde taverne eigenaar.
Griekse salade met een rosé.
Dan gaan we terug richting Porto Kagio maar doen eerst nog een wandeling naar het dorp dat we zien liggen vanuit ons hotel, het heet Castello d'Achille en is onbewoond.
Terug in Porto Kagio ga Ik even zonder succes vissen en Geertje met succes zwemmen, waar Ik mij dan maar bij aansluit.
Die avond eten we bij Hypo Cambos een heerlijke seafood salade en risotto met gerookt varkensvlees van de Mani.

29 sept

Vandaag rijden we verder naar het zuiden, het is niet ver naar het startpunt van de wandeling naar cape Tenario.
We zijn hier niet voor de eerste keer en kennen de route al een beetje.
Toch is het weer een mooie tocht naar het einde van de wereld en we zijn niet de enigen.
Bij de vuurtoren is een stuk van de balustrade afgebroken en naar beneden gevallen.
Als we terug zijn strijken we neer op het terras van de taverne.
We bestellen een traditionele salade van het huis, die heel verrassend is, aardappelen met stukjes sinaasappel, olijven en de blaadjes van de kappertjes plant.
Samen met de gemarineerde anchovis smaakt het heerlijk.
Terug in Porto Kagio nemen we nog een duik in het heerlijke zeewater.

30 sept

Na het ontbijt gaan we richting Vathi, we willen een wandeling doen waar we eergisteren een bordje van zagen.
Je kunt hier niet veel kanten op, dus de route is weer hetzelfde.
Na enig zoekwerk vinden we het bordje en trekken onze wandelschoenen aan.
De route leidt naar een strand maar halverwege is er een smal pad dat gaat omhoog.
Dwars door het struikgewas klauteren we naar boven en komen uit bij een half ingestorte manische woontoren, dat is het dan.
We gaan nog even door naar het strand, dat is een keien strand, wel heel erg rustig.
Terug bij de auto rijden we naar de supermarkt en kopen daar alle bergthee op.
We lunchen onderweg bij een taverne, een carbage salade met brood en wijn voor wel 8€50.
De verdere middag luieren we, lezen en zwemmen.

1 okt

We nemen afscheid van Maria Cristina, de vriendelijke beheerder van het guesthouse.
Rond 10 uur rijden we weg uit Porto Kagio, richting Ghytio.
Als we net op weg zijn vinden we langs de route een heel oud kerkje, helaas blijkt het gesloten te zijn maar toch de moeite waard.
De koffie doen we in Ghytio op het pleintje bij de haven.
We lunchen in Kosmas, een bergdorpje dat vrij hoog ligt, een prima clubsandwich.
Tegen half vijf draaien we de inrit bij Chistos op, hij had ons al gebeld en laten weten dat we bungalow 1 van Anesis Villas hebben, de sleutel zit op de deur.
We eten bij de Albanees, het stikt hier van de Duitsers, die aan een lange tafel alles in beslag nemen, niet echt gezellig.

2 okt

Bij het ontbijt praten we even bij met Christos en drinken we koffie.
Hij vertelt ons dat er wandelroutes zijn vanuit Assini en geeft ons hiervan een kopie.
We besluiten de wandeling bij Nea Kios te doen, langs de Erasinos rivier.
Ca 8,5 km maar eerst een frappé op een terras aan de vissershaven.
Dan op pad, eerst langs de rivier, waar veel vis in zit en waar het barst van de vliegen.
Als we afslaan zijn de vliegen ook weer weg, de wandeling voert door een gebied met veel plezier fruitbomen waaronder abrikozen bomen.
Na zo’n twee uur zijn we terug bij het vertrek punt, Nea Kios.
We vinden na enig zoekwerk een restaurant waar we een prima Griekse salade eten.
Dan rijden we terug naar Drepano waar we een verfrissende duik in zee nemen.
Nog even lekker lezen op ons terras en dan eten, vanavond gaan we naar Tzaki toy Kaza, nieuw voor ons.
De ober is zeer innemend en geeft goed advies, de ceasarsalade blijkt dan ook bijzonder smakelijk en veel te zijn.
Ook de wijn smaakt uitstekend, net als de sirlionsteak die we nog laten aanrukken.
Een adres om te onthouden, wellicht morgen al.

3 okt

Voor vandaag hebben we een andere wandeling op het oog, we rijden naar Assini waar het startpunt is.
Het is de hidden valley route een wandeling vanuit Assini, dan rond richting Leukakia langs de Archaic Temple, dat is meer een verzameling stenen met rommel.
De route voert verder door een mooie vallei met veel fruitbomen en komt uiteindelijk weer terug bij de kiosk in Assini.
Hier zien we geen geschikte eetgelegenheid, dus gaan we naar Tolo voor de lunch, de welbekende club-sandwich.
Door naar Vivari, er net voorbij ligt een lang kiezelstrand waar we ons even opfrissen met een duik in het heerlijke zeewater.
We eten weer bij Tzaki toy Kaza, aubergine met kaas en als hoofdgerecht gegrilde kip met heel veel aard-appelen, wel erg lekker.

4 okt

Na het ontbijt gaan we richting het noorden, naar Mikines een dorp dat heel toeristisch oogt met veel tavernes.
Wij rijden er doorheen naar de site van Mycene, waar het al behoorlijk druk is, de bussen rijden af en aan.
De stad Mycene speelde een belangrijke rol in de Griekse geschiedenis.
Tijdens de Perzische Oorlogen vochten de Myceners bij Thermopylae en Plataea.
De Myceense troepen werden in 468 v.Chr. echter gevangengenomen door Argos.
Zoals Mycene nu een toeristische attractie is, was het dat ook in de Hellenistische periode.
Aan het einde van de Romeinse periode werd Mycene geheel verlaten.
In 1841 werden de eerste opgravingen daar uitgevoerd door de Griekse archeoloog Kyriakos Pittakis.
Hij vond en herstelde de Leeuwenpoort en in 1902 werd de Akropolis blootgelegd.

Voor 6 euro pp mogen we naar binnen en bezoeken als eerste het museum waar ze de bij de opgravingen gevonden kostbaarheden tentoonstellen, er zitten bijzondere sieraden tussen.
Knap dat ze dat 3500jaar geleden konden maken met wat er voorhanden was.
Als we hierna de site bezoeken en bijna aan het eind van de rondgang zijn begint het te druppen.
We besluiten naar Mikines te rijden voor de koffie en als we net het dorp inrijden begint het enorm te hozen.
We vluchten binnen bij een restaurant dat Melinas heet en bestellen frappé.
Het blijft regenen dus bestellen we ook maar een salade van de chef, we laten ons verrassen en het valt niet tegen.
Langzaam stopt het met regenen en we rijden terug richting Drepano, maar doen nog even China Town, een grote Chinese winkel aan.
Ook in Drepano heeft het geregend, alle stoelen zijn nat, we doen het er maar mee.
We eten bij Nikos, schuin tegenover, lamskoteletten die smaken prima, maar de taverne is gewoon niets.

5 okt

Het is markt in Naplio, daar gaan we heen, als het kan gaan we knoflook scoren.
Van Christos hebben we de naam van een vriend gekregen die op de markt staat met tomaten, de lekkerste die er zijn.
De markt is altijd een belevenis, met alle vis en groenten kramen.
We neuzen de markt af, maar het aanbod van de knoflook is beperkt.
Bij één van de laatste jaren kraampjes vinden we uiteindelijk het gewenste product.
We kopen twee strengen voor 10€.
Dan gaan we op zoek naar de vriend van Christos, die we na enig navragen vinden, hij heeft echter geen tomaten, dus doen we hem de groeten van Christos en duiken we de stad in om te shoppen.
Op een terras aan het einde van de winkelstraat eten we een goede clubsandwich met zalm.
Hierna proberen we wat kadootjes te scoren, dat gaat hem niet worden hier om in Naplio.
We rijden naar Tolo, daar slagen we vrij snel en pakken nog een heerlijk ijsje mee ook.
Vanavond eten we weer bij Tzaki, de mamma heeft lamsvlees uit de oven gemaakt die smaakt voortreffelijk.

6 okt

Het is zondag en we ontbijten laat omdat Christos heeft uitgeslapen.
Na het ontbijt start onze wandeling voor vandaag, Beachy Hollow, oorspronkelijk 13km, maar we kunnen starten in Drepano op het strand.
We beginnen op Plaka en na wat geploeter door het zand komen we op het pad.
Langs dit pad is een grot, niet echt spectaculair.
Hierna proberen we de weg aftekorten, dwars door een boomgaard en een weide komen we waar we moeten zijn.
Hierna voert de route door de boomgaarden omhoog, je hebt hier een mooi uitzicht over Drepano en omgeving.
Na zo’n twee uur komen we terug op het strand via Kalithea, een saai dorp waar niks is.
We pakken een koffie langs het strand en wandelen door naar het plein in Drepano waar we bij café Aroma een clubsandwich met een biertje bestellen, er land daar ook net een groep Finnen, dus het is een drukte van belang.
De clubsandwich is niet veel, maar de Mythos smaakt goed.
Half in de middag nemen we nog een duik in het zilte zeewater en lezen nog wat op ons terras.

7 okt

Het zit er weer op, vandaag de gehele dag regen.
We hebben voor de lunch afgesproken bij To Tzaki, die heeft voor ons een salade gemaakt.
Hierna vertrekken we richting vliegveld, eerst even de auto inleveren en dan naar huis.